Mindfulness meditatie trainer

Wil je minder stress, meer rust, beter kunnen voelen, meer aandacht hebben voor, beter kunnen slapen en dus meer succes, zelfvertrouwen en geluk realiseren?

Dan is het van belang dat body, mind & soul in balans zijn.

Zeker in een uitdagende en onrustige tijd als deze is dat zeker geen overbodige luxe en niets zweverigs aan.

Welkom in de werkelijkheid!

Mindfulness meditatie is een fantastisch instrument om bovenstaande te realiseren.

Bij deze even enkele kernwoorden die omschrijven wat voor positiefs het beoefenen ervan je kan opleveren;

Met een frisse blik en zonder oordelen naar jezelf, anderen en bepaalde situaties kijken, zelfvertrouwen, niet streven naar, acceptatie, loslaten, een gezondere ademhaling, lagere bloeddruk en hartslag, meer zachtheid, zelfliefde, compassie, inspiratie, meer geduld, bewustzijn, in het nu zijn, rust ervaren, niets doen, gewoon zijn, meer energie, je volle potentieel benutten.

Mindfulness meditatie beoefenen word steeds populairder. Zelfs bij grote multinationals als FB en Google zetten ze deze tool in om de vele burnout en depressie gevallen onder hun medewerkers te minimaliseren en te voorkomen.

Mindfulness mediteren staat haaks op zweverig zijn. Het gaat erom om je aandacht op het nu te richten. Op dit moment. Het nodigt je ertoe uit om even heel bewust, simpelweg te 'zijn' en om daarbij opmerkzaam te zijn op hetgeen dat zich aandient, bijvoorbeeld bepaalde gedachten, gevoelens en lichamelijke gewaarwordingen, zonder daarin mee te gaan of er iets van te vinden. De kunst om daar ok mee te zijn.

Om alles er te laten zijn wat er zich op een bepaald moment in je afspeelt zonder daarover te (ver) oordelen. Hiervoor word de ademhaling vaak gezien als anker. Hetgene waarop je je kunt focussen om zodoende even los te komen van bepaalde, veelal stressgerelateerde gedachten, emoties en lichamelijke ongemakken. Je lichaam en ademhaling zijn er immers altijd. Zij kennen geen gisteren of morgen, enkel het NU.