Wat is jouw BIG WHY?

Passage uit mijn boek, hoofdstuk drie die gaat over de “Big Why”, oftewel de zingevingsvraag! the big why weten wat je wilt

Zeker bij eventuele tegenslagen, oftewel uitdagingen die ieder mens in zijn of haar leven krijgt, is het belangrijk dat je antwoord hebt op de vraag wat jou beweegt, wat jouw “big why” is. Dat je weet wat je hier komt doen, waarom je iets wilt bewerkstelligen, wilt worden of zijn.

Het antwoord daarop zal ervoor zorgen dat je steeds weer die power in jezelf kunt aanboren, “no matter what”, ook al zitten bepaalde zaken ons tegen of zie je het soms even niet meer zitten. Het ervaren van zinloosheid is een killer voor de kwaliteit, en dus het geluksgevoel in je leven, zowel persoonlijk als zakelijk gezien.

Wat betreft die laatste; wat is een bedrijf zonder bezieling? Waar mensen werken zonder een helder en gezamenlijk doel voor ogen, die zich daardoor slechts een nummertje voelen, niet wetend waarom zij nu juist het verschil zouden kunnen maken binnen datzelfde bedrijf. Waar mensen niet op de juiste manier worden “aangestuurd” en daardoor iedere dag slechts hun tijd lijken uit te zitten. the big why naamloos

Zo’n bedrijf zal hoogstwaarschijnlijk niet floreren. Het mist dan een bepaalde bezieling, heeft geen “hart”. En zonder die basis, dat fundament, kan niets of niemand in hun kracht staan, laat staan dat je ergens op kunt bouwen.

Door ervoor te zorgen dat er wel een duidelijk antwoord is op die why vraag; “WAAROM wil ik die droom of dat doel verwezenlijken", of; “waar sta ik of dit bedrijf voor?”, zal je uiteindelijk ook weer die kracht, doorzettingsvermogen, energie en passie ervaren die nodig is om succes, zelfvertrouwen en geluk te realiseren.

Ervoor zorgen dat het geen doelloos bestaan wordt dat je leidt. Anders gaat het meer lijken op“lijden in plaats van leiden.

Daar gaat The Voice of Leadership over! quote doel

Over bewustwording en leiderschap nemen over jezelf en het leven.

Bedenk dat mensen achter bepaalde succesformules, projecten en/ of producten ook diverse tegenslagen hebben gekend. Juist doordat zij voor zichzelf duidelijk hebben verwoord en in beeld hebben gebracht WAAROM ze doen wat ze doen en welk stappenplan daarbij hoorde, wisten ze bij iedere tegenslag, oftewel uitdaging, weer op te krabbelen, om uiteindelijk daar te komen waar ze wilden komen.

So let the message be clear!

What is your Big Why?

Comments are closed.